29. dec. 2016

Ja, jeg går på DETOX!


Woops, jeg har vist været lidt væk igen fra bloggen? Tror lige jeg skal huske hvordan man egentlig blogger og får skrevet sine tanker ned i et blogindlæg. Nå men i dag skal jeg skrive lidt om at jeg her i januar går på detox!! Ja, det er rent faktisk en detox. Jeg har tænkt mig spise hovedsagligt raw food i en måneds tid. Grunden til det er jeg i længere tid har døjet med uren hud. Jeg har førhen gået 2 uger uden slik, hvor det hjalp. Men ikke nok. Nu skal det være hvor jeg spiser det kroppen rent faktisk kan bruge til noget. Men det er ikke kun derfor jeg går på detox. Jeg har læst en bog der hedder den medicinske seér. I bogen beskriver forfatteren Anthony en række forskellige sygdomme, som lægerne ikke ikke kender ''kuren'' på. Men det viser sig altså jeg har EBV - epstein-barr virus. Som nok størst delen af verden faktisk lider af. Hvis man har haft monokleose, har man den i hvert fald. Men jeg vil faktisk ikke gå så dybt ned i deltaljer omkring EBV, fordi så bliver indlægget ekstremt langt. Men det er i hvert fald en virus der gemmer sig i kroppen, og det giver god mening at jeg har den, især efter jeg blev rigtig syg med lungebetændelse tilbage i slut august, hvor jeg blev indlagt. Man kan i hvert fald skille sig af med virussen via udrensningen og diverse kost tilskud. Derudover lige for tiden har min krop det ikke særlig godt, kan jeg mærke. Jeg får nemlig ondt i maven af stort set alt jeg indtager, så min krop har rigtig meget brug for denne detox. Udrensningen kommer til at gå efter Anthony's principper, som han beskriver i sin bog. Så jeg skal udelukkende have en kost der nok kun kommer til at bestå af raw food. Jeg har prøvet at planlægge den til punkt og prikke så jeg ikke stopper midt i processen, hvis min afhængighed skulle tage over! Men det er ikke sikkert jeg kommer til at kunne spise Raw hele vejen igennem, måske jeg laver supper eller dampede grønt til om aftenen, hvis det bliver for hårdt for min krop eller jeg ikke magter det. Men lad os nu se.

Men i hvert fald det bliver rigtig spændende at få renset ud i kroppen, og jeg kan slippe mine dårlige vaner. Jeg vil rigtig gerne dele min proces med jer, så jeg håber det noget i er interesseret i at høre mere om. Måske jeg laver en slags videoupdate hver uge? Let me know! 

Jeg sidder i hvert fald lige nu og prøver skrive en indkøbsliste ned, og en madplan for hverdag, så jeg ikke lige pludselig ikke ved hvad jeg skal spise eller noget. Well, tror i jeg kan klare det!? Nu skal jeg i hvert fald videre med min indkøbsliste og program <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar